KADIN ve ÇOCUK


KADIN
Valizini mi topladın yine?
Nereye?
Dur bakalım! Gittiğin yol çizgi filmlerindekilere benzemez.
Her yol çıkarmaz seni mutluluğa…
O eline aldığın bohça var ya, bir sopanın ucuna takıp, onu omzuna attığında
Başarmış olmuyorsun hiçbir şeyi daha…

ÇOCUK
Gidiyorum…
Sıkıldım ben burada…

KADIN
Anlaşıldı hiç değişmemişim…
Ben de sıkılıyorum hala…
Biliyor musun çocuk, acıyorum çocukluğuma
Sana…
Şimdiden sıkılmasan keşke
Daha çok zamanın olacak sıkılmaya…

ÇOCUK
Büyüsem keşke hemen…
Çocuk olmak çok zor bu dünyada…

KADIN
Ah çocuk!
Bilsen en kolay şey çocuk olmak aslında…
Hele varsa sıcak bir dünya etrafında
Bir ananın kolları, sarmaya yetiyorsa seni hala
Her şey çok basit farkında olana…
Söyle bakalım şeker mi, çikolata mı?
Hangisi yeter yaralarını sarmaya…

ÇOCUK
Hımmm…. Bir tanesini seçmek zorunda olmak…
Ne kötü!

KADIN
Haklısın çocuk…
Şimdi sana seçim yapmayı öğrenmek zorundasın demek saçma…
Bazen iyi olmayanı yaşıyorsun
Ya da, her istediğin her zaman olmuyor işte demek…
Acımasızca…
Ama her istediğin her zaman olmuyor işte…
Yetinmeyi öğrenmen gerekiyor çocuk…
Hayat iyi davranmıyor insana!
Cam bir fanusta yaşamayacaksan ki ben kefilim yaşamayacaksın asla,
O halde öğren şimdiden de ona göre yaşa…
Dur ağlama!…
İnsan bu kadar basit şeye ağlamaz çocuk…
Ya da ağla…
Ağla ki alış ağlamalara
Sonradan zor gelmesin, utandırmasın seni gözyaşların asla.
Ağla!
Biliyor musun çocuk, diyorlar ki; ağlamakmış ruhu adam eden…
Olgunlaşıyormuşuz…
Büyüyormuşuz yani
Yani sen olmaktan uzaklaşıyormuşuz.
Ne mutlu!
Ne mutlu çocuk olmaktan uzaklaşmış ruhsuz insana…
Bir şeyi unutuyorlar çocuk, her gözyaşı temizlemez insanı.
Bazısı azaltır bazısı sağaltır…
En kötüsü içe doğru akandır…
Yeter artık çocuk, ağlama!
Ağlamaktan bu kadar konuşmak yakışmıyor aslımıza…
Biliyorsun ya da öğreneceksin,
Biz bu değiliz… Senle ben yani…
Sevmeyiz ağlamayı aslında…

ÇOCUK
Dondurma…
Kahverengi ve beyazından olsun ama…
Az da olmasın!
Kardeşimle de paylaşmak istemiyorum sonra…

KADIN
Komiksin çocuk…
Sana baktıkça şaşırıyorum hala, ne güzel…
Değişmeden kalabilmek bazen, her şeyi yitirmemek…
Ne garip,
Hala kandırılıyorum dondurmayla…
Tamam, tamam be çocuk, en bol şeklinden karışık iki külah dondurma…
Birisi sana birisi de bana…
Dikkat et de üstüne damlatma.
Annem hala kızıyor kirli dolaşmamıza…
Ne var çocuk, iki dakika yerinde dur.
Huzur ver insana…
Seni de beni de oyalamak ne kadar zormuş…
Anladım ki zor bir çocuk büyüdüğünde de zor bir kadın oluyormuş.

Hadi git de hayal kur biraz çocuk…
Büyük hayaller kur ama hatta en büyüğünü…
Gençlikte neyse de
Bir süre sonra onlarda kalmayacak yanına…
Giderek ve de hızla küçülecek hayallerin
Yetinecek ve pes edeceksin ve
Bu hıza yetişemeyecek, o kadar yorulacaksın ki
Şaşırmayacaksın bile…
Şaşırmana şaşıracaksın ki en kötüsü de bu olacak…

ÇOCUK
Çok güzelsin sen…
Ben de böyle olacak mıyım?

KADIN
Ah çocuğum bu ne saflık böyle
Güzelsin dedin ya; senin kadar içten söyleyenini duymadın daha…
Keşke olmasan ama sen de olacaksın böyle…
Kimisi serpilmek diyecek buna, kimisi gelişmek…
Kime ve neye göre olursa olsun büyüyeceksin.
Dolgun göğüslerin ve yuvarlak hatların olacak.
Ve bunun için şanslı addedileceksin.
Ruhundan ve beyninden çok kalçaların ve göğüslerini beğenecekler…
Büyüttüğün ruhunun derinliklerini önemsemeyecekler
Sen, üzüleceksin.
Kalçaların ve göğüslerin arasında sıkışmış adamlar tanıyacaksın.
Seni elde etmek için her yalanı söylemeye hazır olacaklar.
Ve söyleyecekler de…
Sen, inanmış gibi yapacaksın.
Kırılacaksın ve kızacaksın.
Hiç hak etmeyen adamların sana yaptıkları için ağlayacaksın.
Bu yaşanmışlığı da attım ardıma deyip avunacaksın.
Olgunlaşacaksın ya aldırmayacaksın…
Ruj mu sürdün sen yine?
Yine taşırmışsın dudaklarının kenarına,
Ve ayağında ki topuklu ayakkabılar sana on numara fazla…
Dikkat et, topuğunu kırma!
Canım annem, onu alabilmek için çok çalışıyor ve yoruluyor fazlaca.
Henüz anlamazsın çocuk, en zor olanı hakkın olanı almak bu dünyada.

ÇOCUK
Bak!
Düşütüm…
Annem çok kızdı vurdu bana…

KADIN
Dizlerin de yara içinde.
Anneme de alınma, muhtemel korkmuştur sana bir şey olmasından
Panik yapınca hala dolaşıyor eli ayağına…
Daha çok üzeceksin onu.
Ben şahidim buna…
Yine de şanslın çocuk…
Yaşıyorsun ya.
Bazen yaşamak bile şanstır bu dünya da…
Anlamadın değil mi?
Bana öyle mahzun mahzun bakma.
Dünya acımasız, deminden beri anlatıyorum sana!
Savaşlar, gerillalar, teröristim deyip insan vuranlar
Sözde devrimciler…
Anlamlarını bilmedikleri sözcüklerin savunucusu olanlar…
Kazanmak için her yolu deneyenler, her yol mubahtır diyecekler…
Sakın inanma onlara.
Aklın varsa kanma ve kaybetme gururunu
Yenilme o üç kuruşluk adamlara!
Karışık çocuk, işler çok karışık.
Kimin eli kimin cebinde belli değil.
Olmayacak da…

Değerlerini yitireceksin çocuk.
Büyüdükçe azalacaksın aslında…
Anlamayacaksın!
Anlaman anlamamandan daha çok yara verecek sonra.
Çünkü anladıkça daha da mutsuz olacaksın.
Masallarına benzemeyecek dünya.
Öyle masallardaki kahramanları da bekleme asla…
İnsan zavallı bir varlık, öğreneceksin.
En mükemmelinde bile dolu olacak zaaflar, göreceksin.
Bir süre sonra önemsemeyeceksin ve baban en büyük kahramanın olmaktan çıkacak,
Kendi gerçeğini öğreneceksin.

Boşlukların olacak çocuk.
Bazılarını ömrünün sonuna kadar dolduramayacaksın.
Yine de öğreneceksin onlarla yaşamayı
Zaman gelecek aldırmayacaksın.

Misketlerin kadar renkli olmayacak dünya
Ve gökkuşağı uğramayacak artık her yağmurdan sonra.
Altından geçmek için koşmayacaksın kadın olduğunda.
Biliyor musun saçma gelecek bu çaba sana.
Başka çabaların olacak oyalanmak için, fazla gelirse sırtına, aldırma…
Kendini sevmeye çalış çocuk!
Kendine güvenmeye çalış.
Sertleştikçe kırmak daha da zor olacak kabuklarını
İçten kuruyup çürüyeceksin ve kendine döneceksin en sonunda.

Her şey kirlenmiş çocuk!
Ben de dâhil, bütün dünya…
Özür dilemek çabasız olacak, çünkü kimin ve neyin adına…

ÇOCUK
Büyümek istemiyorum asla!

KADIN
Bende çocuk bende…

ÇOCUK
Beni gönder masallarıma!
Çizgi filmlerime gönder!

KADIN
Keşke çocuk, keşke bu mümkün olsa…

Elif SOLAK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Girdap

Unutulmaz Film Karakterleri | Cilalı İbo

Düşündüğünüz her şeyin gerçek olma ihtimali.