Kimlik

Kurumsal kimlik. Holdingler, futbol takımları ve siyasi partilerin hepsinin kullandığı bir vizyon aracı. Her firmanın bir kurumsal kimliği, firma rengi ve vizyon çizgileri vardır. İşte bunların arasında dini inanışları bir kurumsal kimlik gibi kabullenen ve farklı misyonlar altında bu vizyonun görselliği ile gidenler var. Bunlar kimler mi? Çevrenizdeki bireylere bakın. Elbette bir örnek vardır. Yeşil çam örneklerinin daha etli canlı halleridir bunlar. Baskı felsefesi yada her neyi ise hakkında biraz bilgiye ulaşabildiniz mi? Ben size şöyle anlatim. belli bir hacmi çevreleyen bir yapının üstünden bastırıyorsunuz. Hava diyelim. Lütfen bu basit deneyi evde yapın. Mutfakta krem şanti sıkma aletinin ucunu kapatıp veya ona benzer bir sisteme sahip olan her şey ile yapabilirsiniz. Bastırın. Bastırın. Bastırın. Zorlanacaksınız artık ileri gitmeyecek ama siz yinede bastırın. Bir çatışma haline gireceksiniz. Devam edin. Bastırın. Az kaldı. Biraz daha. Tutamayacak hale gelecektir elbette. O zamana kadar bastırın. Sonuç. Yapın ve görün. Bireylere de bu teknikle yapılan her baskı sonucu kişi kendini başka bir boyuta fırlatır. O sebeptendir ki insan hayatının belirli dönemlerinde felsefe ile uğraşırken dine döner. Dindarken kindar olur. Bilince uygulanan f kuvveti psikolojik olarak büyük hasarlar verir. Fiziğin kanunudur. Uygulanan f kuvveti maddeyi yerinden hareket ettirir. Bilincinizin sürekli yerinden hareket ettiğini düşünsenize. Özgürlüğünüzün en büyük sebebi olan hür iradeniz elinizden gitmez mi? Kendi düşünceleriniz yerine başkalarının düşünceleri eşliğinde yönlendirilen birer kukla olduğunuzu düşündünüz mü hiç. Özgürlüğü zihninize yaşatabildiniz mi hiç. Baskı altında kabul edilebilenlerin mi değeri daha kıymetlidir. Yoksa özgürken kabul gördüklerinizin mi? Düşündünüz mü hiç?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Girdap

Unutulmaz Film Karakterleri | Cilalı İbo

Düşündüğünüz her şeyin gerçek olma ihtimali.