Yeni Dünya


Bugün bilmem kaçıncı günü gerçekten ayrı düşüşümün. Bir bilinmezlik içinde, özüme sığınışımın, iç dünyama zoraki dönüşümün onlarca takvim yaprağından biri. Günler artık bugün doğan çocuklara isimler gibi laubalilikleri kaldıramıyorlar. Daha ciddi, daha gözüpek, daha sivrildilliler. Herbirinin aklında can yakmak var. Buzdağının eriyen yanında, buz gibi suya karışmayı bekler haldeyken bile, söyleyecek bir şeyimin olmadığı farkediyorum. Bu, buralardan geçen ilk akıntıya kapılıp, gitmeye karar vermem gereken an. Ama ben hiçbir zaman açık fikirli olamıyorum. Düşündükçe, durumumu sabit kılma güdüm yoğunlaşıyor. Oturduğum buz parçasını ne kadar sevdiğimi sayıklıyorum. Ne yardan geçebiliyorum, ne serden. Sonunda kararsızlığımla övünüp, öleceğim güne kadar diken üstünde yaşamayı seçiyorum.

Olana bitene seyirci kalmayı tercih etmiyorum; bu bana biçilen rol. Alabildiğimin en iyisi. Fazlasını istersem, bu kışı aç geçirebileceğimi biliyorum. Daha kötüsü olmadı en azından demek, bugünü kazançla kapattığıma kendimi inandırmamın bir yolu. Su tüm engellere rağmen oluğunu doldurur; peşi sıra, doğru yanlış ayırmaksızın kararsız her şeyi götürür. Tabi ki gidenler hep özlemle anılacak ama geriye kalanlar, yeni dünyayı inşa edebilmek için sahip olduklarımızdır. 

Damarlarında taşıdığı şey huzursuzluk olabilir mi insanın? Bir baştan bir başa benliğinde gezinmeyi seven, aslında yalnızlık korkusu olabilir mi? Buna rağmen tüm iyimserliğiyle insan, iyi çıkarımlar yapıp güzel gören gözleriyle, güneşi dikizliyor ve ayrıntılarda sarılacak yalanlar arıyor olamaz mı yani? Umut adı altında poşetler dolusu yalanı, kriz anında kafaya dikip, ben bu "anda" kalmaya karar verdim baylar, bayanlar; bensiz devam edin lütfen demeye meyletmiş olamaz mı? Olabilir. Çünkü bilir ki; insan, bir gün tadına bayıldığı yemeğe de, en sevdiği insana da aşağılayan gözlerle bakıp, tükürüklü dudaklarıyla dil uzatabilir. Tehlikeyi farkeden her ademoğlu, yavaş yavaş ardına yaslanır, geriye döner; başladığı yere. Başedemez bir başındalıkla. Kendi doğasını inkar edemez.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Girdap

Düşündüğünüz her şeyin gerçek olma ihtimali.

Unutulmaz Film Karakterleri | Cilalı İbo